Pozycjonowanie a reklama tradycyjna


Pozycjonowanie stron internetowych jest zasadniczo procesem długotrwałym, ma on na celu uzyskanie wysokiego rankingu strony www w wynikach wyszukiwania dla odpowiednich haseł kluczowych. To proces długotrwały, ale też ciągły, ponieważ każdego dnia powstają nowe strony www, które mogą przewyższyć w rankingu inne strony. Dlatego pozycjonowanie ciągłe jest w pewnych dziedzinach niezbędne, aby zachować pozycję. Pozycjonowanie zaliczane jest do rodzaju reklamy strony. Z tym, że jest to nieco inna forma aniżeli reklama czy promocja tradycyjna. W tradycyjnej reklamie mamy do czynienia z konkretną zachętą, natomiast pozycjonowanie nie nakłania bezpośrednio użytkownika do odwiedzenia strony. Użytkownik wie, czego szuka, a dzięki pozycjonowaniu konkretna strona pojawia się w pierwszych wynikach wyszukiwania. Tym samym daje to większe prawdopodobieństwo, że użytkownik odwiedzi właśnie te stronę. Zazwyczaj bowiem użytkownicy sieci odwiedzają tylko strony z początkowych wyników wyszukiwania.