Marketing medyczny dla lekarzy

Zobacz również

Dobre Promo - Agencja marketingowa
Agencja Interaktywna DobrePromo to istniejące od 2014 roku przedsiębiorstwo, którego siedziba znajduje się w Szczecinie. Mimo niedługiego stażu obecności na rynku, specjaliści DobrePromo działają w branży od wielu lat. Dzięki
Ferenity Agencja Interaktywna
Ferenity jest nowoczesną agencją interaktywną, której biuro mieści się w Krakowie. Działalność firmy skupia się wokół szeroko pojętego marketingu internetowego. Do najważniejszych usług, jakie proponuje Ferenity zaliczyć
Agencja Interaktywna JustIdea
Agencja Interaktywna JustIdea jest nowoczesną pracownią, zajmującą się działalnością w obszarze promocji w internecie. Firma oferuje usługi w zakresie tworzenia stron oraz sklepów internetowych, projektowania graficznego oraz szeroko
Agencja reklamowa Yoho
Agencja reklamowa Yoho to istniejąca od 20 lat na rynku placówka zajmująca się działaniami z zakresu marketingu internetowego. Ulokowana na terenie Krakowa firma specjalizuje się w kreowaniu wizerunku marek i produktów, tworzeniu

Marketing medyczny dla lekarzy

Działalność medyczna wiąże się obecnie z równie liczną konkurencją, jak w przypadku innych branż. Wielu lekarzy prowadzi własny, prywatny gabinet. Aby dotrzeć ze swoimi usługami do pacjentów, trzeba ich w jakiś sposób o tym poinformować i wyróżnić się na rynku. Nie wolno jednak stosować w tym celu reklamy, której prawo i kodeks lekarski zakazują. Można jednak wykorzystać marketing medyczny, który nie stanowi bezpośredniej promocji. Co można dzięki niemu osiągnąć?

Czym jest marketing medyczny?
Marketing medyczny to działania skupiające się na informowaniu o usługach świadczonych przez lekarza i komunikowaniu się z pacjentami. Ich celem jest dotarcie do odbiorców, a także kształtowanie pozytywnego wizerunku danego specjalisty. Podstawą skutecznego marketingu medycznego jest strategia, która będzie solidnym fundamentem dla efektywnej i spójnej komunikacji oraz pozwoli zrealizować cele biznesowe. Trzeba dokładnie zaplanować działania, które będą prowadzone. Do dyspozycji jest szeroki zakres narzędzi, które można wykorzystać. Warto wymienić tutaj przede wszystkim marketing szeptany medyczny, którego zadaniem jest kreowanie pozytywnej dyskusji na temat konkretnego lekarza. Odbywa się to w dyskretny i nienachalny sposób, dlatego działanie to nie ma typowego charakteru reklamy. Celem jest zachęcenie innych pacjentów do podzielenia się swoją na temat wizyty, czy skuteczności metod terapeutycznych stosowanych przez danego specjalistę. Podczas stosowania tego narzędzia można pozyskać również wartościowe linki kierujące do jego strony www.

Jakie korzyści wynikają z marketingu medycznego?
Marketing medyczny umożliwia skuteczną promocję lekarzy bez naruszania prawa. Dzięki temu wpływa na zwiększenie liczby pacjentów, a tym samym regularne przychody dla gabinetu. Stosując tego rodzaju działania, poprawiamy również wizerunek. Pacjenci postrzegają lekarza jako eksperta, któremu warto zaufać i polecają go innym osobom - znajomym, rodzinie, przyjaciołom. Podobne korzyści wynikają również z marketingu szeptanego, który pomaga w tworzeniu pozytywnych opinii. Pozwala także utrzymywać kontakt z pacjentami, co przyczynia się do zwiększenia ich lojalności wobec danego specjalisty.
Korzystanie z rozbudowanych narzędzi jakie oferuje komunikacja i marketing medyczny, pozwala także na zaawansowaną analizę grupy docelowej i lepsze poznanie potrzeb pacjentów, które pozwoli lepiej dostosować do nich jakość realizowanych świadczeń. Trzeba też pamiętać tradycyjne kampanie reklamowe są bardzo trudne w realizacji. Większość odbiorców reaguje na nie obojętnie, a niekiedy nawet negatywnie. Trzeba więc mocno wysilić się, aby zdobyć ich zainteresowanie. Z kolei marketing medyczny jest postrzegany w bardzo korzystny sposób, a pacjenci pozytywnie przyjmują rzetelne komunikaty na temat poszczególnych specjalistów. Warto więc skorzystać z usług profesjonalnej agencji zajmującej się tego typu działaniami, która przygotuje spersonalizowaną ofertę.

Opinie o aktualności(3)

Tomasz
Warto skorzystać z marketingu szeptanego, zwłaszcza na początku swojej kariery lub działalności.

Ocena

5
Jagoda
Ja z takiej usługi jako prowadząca gabinet rehabilitacji skorzystałam już na samym początku. Zainteresowanie naszą działalnością a także budowanie pozytywnego wizerunku to bardzo potrzebne działania.

Ocena

5
dr n. farm. Michał
Marketing medyczny to bardzo ciekawa forma promocji, w rzeczywistości to szereg działań pozwalających zbudować mocną markę która tak bardzo liczy się w naszym środowisku. Ja z agencją NeoVinci współpracuje stosunkowo niedługo ale już daje się zauważyć efekty. Warto zainteresować się taką usługą.

Ocena

5

Skomentuj aktualność

Całościowa ocena:

Podobne agencje w bazie

Dolna Panny Marii 5
1 opinie
Agencja reklamy VIP
Modrzejowska 20
Zostaw opinię
jako pierwszy
Brak opinii
IKMBiznes
ul. św. Antoniego 50 Dąbrowa Górnicza
Zostaw opinię
jako pierwszy
Brak opinii
EQ ERP
Wojskowa 4B
Zostaw opinię
jako pierwszy
Brak opinii
Cube Promotion
Ignacego Paderewskiego 11B Rzeszów
3 opinie
Internet światłowodowy Rzeszów d-com.pl
Rostocka 160
Zostaw opinię
jako pierwszy
Brak opinii
Dobre Promo - Agencja marketingowa