Jeśli nie ma cię w sieci, to znaczy, że nie istniejesz - chyba wszyscy znamy to powiedzenie. W ostatnim czasie jego znaczenie nabrało na sile, szczególnie w kontekście przedsiębiorców. Z powodu koronawirusa wiele firm musiało wstrzymać swój biznes, a czas wznowienia wciąż nie jest znany. Część z nich przeszła całkowicie lub częściowo na tryb zdalny, minimalizując tym samym straty. Przedsiębiorstwa, które do tej pory nie realizowały obsługi swojego biznesu przez Internet mogą mieć problem z przestawieniem się na taką formę pracy. Przeniesienie działalności do sieci nie jest jednak wcale trudne. Trzeba tylko odpowiednio zaplanować poszczególne kroki i wiedzieć, gdzie można uzyskać profesjonalne wsparcie.
Aktualna sytuacja firm
Już przed pandemią koronawirusa wiele mówiło się o tym, że firmy, które nie są obecne w sieci, dużo tracą. Badania, na przykład te przeprowadzane przez międzynarodowy koncern EY pokazywało, że blisko 70 procent społeczeństwa szuka informacji o firmach, usługach i produktach właśnie w sieci. Duża część z nich realizowała również zakupy przez internet i korzystała z usług online. Grono to w znacznym stopniu poszerzyło się w ostatnim czasie. Brak dostępu do punktów sprzedaży i obsługi w formie stacjonarnej spowodował, że konsumpcja przeniosła się do Internetu. Zainteresowanie zakupami online urosło do tego stopnia, że wiele sklepów ledwo nadąża z realizacją zamówień. Więcej pracy mają także specjaliści, którzy udzielają przez Internet porad. Choć wiele mówi się o kryzysie, to przykłady te pokazują, że biznes nawet w trudnych czasach może dobrze prosperować. Trzeba jednak dostosować go do aktualnej sytuacji i do potrzeb rynku.
Czy warto przenieść biznes do Internetu?
Przeniesienie obsługi firmy do Internetu jest nie tylko sposobem na ratunek w trudnych czasach. Warto myśleć strategicznie i uwzględnić to, jak będzie wyglądała sytuacja na rynku po zakończeniu pandemii. Czy nawyki, których społeczeństwo nabędzie obecnie, będą miały wpływ na ich zachowania w przyszłości? Eksperci są zdania, że ich zainteresowanie zakupami i korzystaniem z usług on-line utrzyma się na wysokim poziomie, a z pewnością będzie wyższe niż wcześniej. Prognozuje się, że firmy, które przeniosą działalność do sieci będą miały szansę rozwijać się i zdobędą mocniejszą pozycję niż te, którym uda się przezwyciężyć kryzys i będą kontynuować działalność stacjonarną.
Jakie kroki podjąć aby przenieść obsługę biznesu do sieci?
Pierwszy krok to odpowiednie planowanie i ustalenie celów jakie zamierzamy osiągnąć. Należy dobrze zbadać aktualną sytuację firmy i przeanalizować również działania podjęte przez konkurencję. Chcąc działać w sieci, potrzebujemy oczywiście do tego celu miejsca. W zależności od tego, co chcemy oferować możemy profesjonalnej agencji, aby wykonała dla nas sklep internetowy lub zaprojektowała stronę www. Każde z tych rozwiązań powinno posiadać dostosowane do naszych potrzeb funkcjonalności. Konieczne będą również działania promocyjne, takie jak pozycjonowanie, które pozwoli dotrzeć do potencjalnych klientów.
Twój wpis został dodany i wkrótce pojawi się na stronie
Twoja opinia została dodana i wkrótce pojawi się na karcie firmy
Opinie o aktualności(1)
Ocena
5Skomentuj aktualność
Podobne agencje w bazie
jako pierwszy
jako pierwszy