Co oznacza umowa SLA i czy warto ją podpisać?

Zobacz również

Ferenity Agencja Interaktywna
Ferenity jest nowoczesną agencją interaktywną, której biuro mieści się w Krakowie. Działalność firmy skupia się wokół szeroko pojętego marketingu internetowego. Do najważniejszych usług, jakie proponuje Ferenity zaliczyć
Agencja reklamowa Yoho
Agencja reklamowa Yoho to istniejąca od 20 lat na rynku placówka zajmująca się działaniami z zakresu marketingu internetowego. Ulokowana na terenie Krakowa firma specjalizuje się w kreowaniu wizerunku marek i produktów, tworzeniu
Agencja kreatywna Sweet Jesus
Agencja Kreatywna Sweet Jesus istnieje na rynku od 2014 roku. Zlokalizowana w Łodzi pracownia zrzesza specjalistów różnych dziedzin, których łączy wspólna pasja, jaką jest tworzenie komunikacji. Firma zajmuje się
Sopchy Kreatywna agencja
Agencja kreatywna Sopchy jest pochodzącą z Kielc firmą założoną w 2016 roku. Skupiająca miłośników projektowania reklam i tworzenia sklepów oraz stron www agencja szczyci się bazą blisko 450 klientów na terenie Polski

Co oznacza umowa SLA i czy warto ją podpisać?

Sprawne działanie serwisu czy sklepu internetowego jest podstawową kwestią dla wszystkich firm, które prowadzą działalność w sieci. Żaden przedsiębiorca nie lubi, gdy pojawiają się nieoczekiwane problemy, które utrudniają lub nawet całkowicie uniemożliwiają dalszą pracę. W przypadku usług internetowych takie problemy mogą występować jednak dość często, a ich pojawienie się jest zazwyczaj skutkiem zdarzeń losowych i nie zawsze da się je przewidzieć. Rozwiązaniem na tego typu problemy jest umowa SLA

Umowa SLA - co to takiego?
Umowa SLA (Service Level Agreement) jest częścią innej umowy, która określa w szczegółowy sposób usługi, jakie jedna firma świadczy względem drugiej oraz jaki jest ich standard. Taka umowa zazwyczaj posiada w pakiecie opcję monitorowania usługi, dzięki czemu można wykryć możliwość awarii, jeszcze zanim ona nastąpi. Tak jest w przypadku Agencji Interaktywnej Argonium, która oferując umowę SLA udostępnia również klientom usługę hostingu, dzięki czemu jest w stanie wykryć spadek wydajności i zareagować w odpowiedni sposób zanim sytuacja stanie się krytyczna.

Co określa umowa SLA?
Umowa powinna w szczegółowy sposób określać standardy usług, jakich oczekuje klient od usługodawcy. W umowie powinien zostać również zawarty mechanizm działania w sytuacji awarii lub błędu oraz informacje na temat systemu rekompensaty, jeżeli nie zostaną spełnione wymagane standardy jakości. Standardy te mogą różnić się w zależności od rodzaju usług. Zazwyczaj są one bardzo wysokie, ponieważ klientowi zależy na utrzymaniu najwyższego poziomu dostępności usługi. W praktyce nie zawsze jest to jednak możliwe, a czasem wręcz niepotrzebne lub bardzo kosztowne. Warunki i postanowienia umowy SLA powinny być zatem dopasowane do indywidualnych potrzeb.

Czy warto podpisać umowę SLA?
Obecnie umowa SLA w przypadku wielu usług staje się już standardem. Pozwala ona w bardzo szybki sposób reagować na błędy i awarie, nie narażając firmy na straty. Podpisanie umowy SLA z usługodawcą oznacza, że jego uwaga będzie skupiona na kliencie oraz realizowanych dla niego usługach. Dzięki temu może on skupić się na swojej głównej działalności nie przejmując się kwestiami poprawnego funkcjonowania swojego sklepu online czy strony internetowej.

Opinie o aktualności(2)

Justyna
Dobre i bezpieczne rozwiązanie dla takich małych podmiotów jak ja. Dzięki analizie ruchu na mojej stronie, firma z którą podpisałam min. umowę o SLA skutecznie śledzi i zapobiega ewentualnym błędom przez co sama mogę w pełni skupić się na prowadzonej działalności.

Ocena

5
Agata Wilczek
Umowa SLA to obustronna korzyść, ja prowadząc sklep skupiam się wyłącznie na uzupełnianiu asortymentu oraz wysyłce sprzedanych towarów, natomiast firma z którą ów umowę podpisałam monitoruje wszystkie pozostałe działania tak aby uniknąć sytuacji negatywnie wpływających na moją działalność w sieci. Oczywiście zakres takich działań, można indywidualnie regulować.

Ocena

5

Skomentuj aktualność

Całościowa ocena:

Podobne agencje w bazie

Zagnańska 71A
Zostaw opinię
jako pierwszy
Brak opinii
Sopchy Kreatywna agencja
Wojskowa 4B
Zostaw opinię
jako pierwszy
Brak opinii
Cube Promotion
Puławska 14 Warszawa
7 opinie
NeoVinci
Rostocka 160
Zostaw opinię
jako pierwszy
Brak opinii
Dobre Promo - Agencja marketingowa
Modrzejowska 20
Zostaw opinię
jako pierwszy
Brak opinii
IKMBiznes